dinsdag, september 18, 2007

Leontine Borsato wil overtuigen als 'Plop-girl'

Leontine Borsato hoopt haar kinderen te kunnen overtuigen als de gemene Louise Appelboom in de nieuwe Plop-film. "Ik ben ontzettend benieuwd of mijn kinderen naar hun moeder kijken in de film, of dat ze vergeten dat ik het ben", vertelt ze aan Novum Nieuws. "Als ik mijn eigen kinderen ervan kan overtuigen dat ze naar Louise Appelboom zitten te kijken, dan heb ik het goed gedaan."

De 39-jarige Borsato, die eerder onder meer te zien was in de serie Voetbalvrouwen, heeft een hoofdrol in de Vlaamse film 'Plop en de pinguïn', de zevende film over Kabouter Plop en zijn vriendjes. Ze speelt een eigenares van een restaurant, die met twee handlangers naar de Zuidpool gaat om pinguïns te vangen. Ze wil van de beesten pinguïnsoep brouwen.

Leontine genoot van haar rol als gemene vrouw. "Toen ik het script las, dacht ik: 'wow, wat gaaf dat ik hiervoor gevraagd word'", vertelt Leontine. Ze moest dagelijks een uur in de make-up zitten voor haar 'look'. "De getoupeerde pruik en het kostuum helpen enorm om je in te leven in de rol", zegt ze.

Ze verwacht niet dat jonge Plop-fans nu op straat in huilen uitbarsten als ze 'die enge Louise Appelboom' zien. "Ik hoop dat het meevalt, ik lijk er ook niet echt meer op. Misschien moet ik mijn haar maar weer blond verven", lacht ze.

De sfeer op de set was heel goed. Borsato had veel scènes met Edo Brunner en Arjan van Bavel, die haar handlangers speelden tijdens de pinguïnjacht. "We hebben samen veel draaidagen gehad. Het was heel hard werken, maar we hebben ook enorm veel lol gehad. Edo en Arjan moesten vaak klappen van mij incasseren en dat ging niet altijd in één keer goed."

Leontine geeft toe dat ze onzeker is, nu de première nadert. "Je bent natuurlijk altijd nieuwsgierig naar reacties van anderen", zegt Leontine. "Ik heb het eindresultaat gezien en ik vind dat ik mijn personage geloofwaardig heb neergezet. Het blijft eng, maar ook heel spannend en leuk."

Manlief Marco heeft de film al gezien. "Hij is ook een aantal keren mee geweest naar opnamen, dus voor hem was het extra leuk om het eindresultaat te zien", vertelt ze. "Hij was erg onder de indruk."

'Plop en de pinguin' is vanaf 10 oktober te zien in de Nederlandse bioscopen. (DePers)

Geen opmerkingen: